تاریخ : شنبه 27 فروردين 1401
کد 168

برگی از دفترخدمت/جوادآدمی بازنشسته بیمارستان

هر کسی در بیمارستان فعالیت می‌کند باید سعه صدر و تحمل بالایی داشته باشد
وبدا سراب: برای پیشبرد اهداف عالیه حوزه سلامت اهمیت همدلی و هم افزایی بین کارکنان بیش از پیش احساس می شود و بازنشستگان در این میان  با تکیه بر تجارب گرانبهای خود در این حوزه از اثربخشی بالاتری برخوردارند.و نحوه برخورد و رفتار با انها در واقع در کارکنان فعلی و شاغل نیز تاثیرگذارخواهد بودفبه منظور بهره گیری از تجارب و داشته های این قشر زحمت کش گفتگوهایی با تعدادی از انها ترتیب دادیم که بخش اول ان تقدیم می شود،درضمن همکاران بازنشسته جهت شرکت در این گفتگوها با شماره 43240091 مرکز روابط عمومی دانشکده تماس بگیرند.

جواد آدمی کارمندی که پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه در بخش های مختلف بیمه؛داروخانه و بخش درآمد  بازنشسته شد در گفتگویی که با ماداشت مطالب خود را با این بیت شعر آغاز کرد:
 آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا 
وی  گفت در طول خدمت خود هرگز اغراض و خصومت شخصی را در کار خود دخالت نداده و به  همکاران و دوستان خود نیز توصیه اکید کرد که نسبت به این موضوع حساس باشند 
اینکه اگر در کار خود فحش و ناسزا نیز بشنویم باید حق را به مریض و بیمار دهیم چرا که  اقتضای کار در بیمارستان مدارا با مردم است و هر کسی در بیمارستان فعالیت می‌کند باید سعه صدر و تحمل بالایی داشته باشد . بارها اتفاق افتاده که بیماریها همراه او با عصبانی شده و یا خواست هوایی داشتند اما با برخورد مودبانه کادر خیلی زود برگشته و پوزش خواستند.
وی افزود:بزرگترین  سرمایه وجود انسان سلامتی است وقتی بیمار و خانواده‌اش به بیمارستان مراجعه می کنند این سرمایه اصلی وجودی خود را تهدید شده تلقی می‌کنند و باید قبول کنیم که نباید انتظار زیادی از آنها داشته باشیم .
آدمی با ذکریک خاطره جالب گفت:یکی از خانم ها ی مراجعه کننده که از روستاهای اطراف سراب بود روزی به بیمارستان مراجعه کرد و به دلیل راهنمایی و حل مشکلش که صورت گرفته بودم روزی دیدم با یک فرش کوچک دست بافت مراجعه کرده و آن را روی میزکارمن پهن کرد و گفت:این فرش را با نیت تشکر خودم یافتم و اینجا آوردم دران روز خیلی خوشحال شدم و اکنون نیز از یادآوری آن تکریم و ارزش گذاشتن خشنود می شوم .
 بوی به همکاران خود توصیه  دیگری کرد و افزود :در سرکار با یکدیگر اگر بگو مگو یا کدورتی هست باید خیلی زود حل و فصل شود و اداره و به‌خصوص بیمارستان جای قهر و کینه نیست ودوستی هایمان را از دست ندهیم.

 این کارمند بازنشسته تصریح کرد:کارمند ماشین نیست بلکه انسان است و احساس دارد و  هرگز به همکاران و کارمندان نباید به عنوان ابزار نگاه شود.
وی در پایان  با طلب حلالیت و تشکر از کلیه همکاران خود گفت: گذشت زمان بسیاری از پیوند ها را در سایه خود پنهان می‌کند در این بین آنهایی که با محبت به  قلب های رنج دیده  دشواری ها را مبدل به شیرینی نموده اند مشمول رحمت الهی شده‌اند که از نورشان در سایه گذر زمان نمی ماند
وی یادآورشد: از هیچ کسی انتظاری ندارد و انسان باید بیاموزد که انتظار را از خودش داشته باشد .

او  مصاحبه خود را نیز با این شعر به پایان برد که
 خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خوشنود باشی و ما رستگار