تاریخ : چهارشنبه 4 مهر 1397
کد 19

گریه برای امام حسین(ع) وسیله است نه هدف/ عزاداری‌ها پیراسته از جهل و خرافه باشد

مراسم بصیرت عاشورایی در دانشکده علوم پزشکی سراب برگزارشد.
به گزارش وبدا سراب به نقل از ایکنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالحسن غفاری، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم «بصیرت عاشورایی» در دانشکده علوم پزشکی سراب  گفت: بدون شناخت و معرفت جریان عاشورا نمی‌توان به بصیرت موردنظر دست یافت و راه رسیدن به اهداف حسینی فقط با نگاه معرفتی و عالمانه به واقعه عاشورا و محرم امکان‌پذیراست.
وی با انتقاد از تفکری که فقط به گریه و زاری در ایام محرم توجه شده و از معرفت و شناخت عاشورا غفلت می‌شود، تأکید کرد: گریه بر مصائب آقا اباعبدالله و یارانش وسیله و ابزاری است برای رسیدن به هدف واقعی آن حضرت که همانا اصلاح امور امت و پاسداشت تعالیم اسلامی و انسانی و مبارزه با سلطه و استکبار است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دسته‌جات و عزاداری‌ها باید پیراسته از جهل و خرافه باشد، تصریح کرد: اگر می‌بینیم که در اعصار مختلف شخصیت‌ها و افراد غیر مسلمان نیز به امام حسین(ع) عشق نشان می‌دهند، به خاطر معرفت به اهداف عالیه آن حضرت است.
حجت‌الاسلام غفاری با اشاره به گسترش طبل و ابزارآلات موسیقی در دسته‌جات حسینی، یادآور شد:هرجا که تعداد و حجم طبل‌ها افزایش داشته باشد به همان میزان از پیام‌رسانی اهداف واقعی قیام عاشورا خبری نخواهد بود.
این استاد فلسفه و حکمت اسلامی بیان کرد: عزاداری در حسینیه‌ها و مساجد و حضور در منبرهای واعظان کم‌اهمیت‌تر از حضور در کف خیابان‌ها نیست و بلکه مهم‌تر نیز هست.