تاریخ : پنجشنبه 16 مرداد 1399
کد 94

نشست مجازی رابطان ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر دانشکده علوم پزشکی سراب

به همت ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده علوم پزشکی سراب نخستین نشست رابطان نماز و امر به معروف و نهی از منکر بصورت مجازی برگزار شد.

به همت ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده علوم پزشکی سراب نخستین نشست رابطان نماز و امر به معروف و نهی از منکر بصورت مجازی برگزار شد.

دکتر اکبر نادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب با ارائه گزارشی از فعالیتهای ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر گفت: دیدار رابطان با نماینده ولی فقیه در استان حاج آقای آل هاشم و کسب راهنمایی های لازم در حوزه نماز و امر به معروف، برپایی نمازهای جماعت در ستاد مرکزی و بیمارستان، نشستها و کارگاه های تخصصی از جمله برنامه های سال گذشته بودند. وی خاطر نشان کرد: در سال جدید که با شیوع کرونا مواجه هستیم برنامه های این حوزه تعطیل نشده بلکه بصورت مجازی و در بستر فضای مجازی نیز نشست برگزار می شود که نخستین نشست مجازی با هدف تبیین و هماهنگی صورت گرفت.

حجت الاسلام یوسف خیری رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت احصاء معروف ها و منکرها در دانشگاه و حوزه کاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر آدابی دارد که باید رعایت شودو تکریم و ارزش نهادن به ارباب رجوع از موارد مهم آن است.

وی افزود: عامل بودن امر به معروف به آنچه که تذکر می دهد، تذکر لسانی و پرهیز از اقدام عملی و اثر بخشی تذکر از جمله آداب و مراتب امر به معروف هستند.

حجت الاسلام خیر یادآور شد: معروف در حوزه کاری ما تکریم و پاسداشت حقوق ارباب رجوع و مشتریان و خدمت به مردم است و برگترین منکر نادیده انگاشتن حق و حقوق مردم می باشد.

رئیس نهاد نمایندگی  رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: نماز بعنوان بزرگترین معروف نقش محوری و تعیین کننده در بازداشت انسان از گناه و معصیت دارد.

وی به ضرورت تقویت نمازهای جماعت و رعایت وقت نماز و پرهیز از برگزاری نشستها و جلسات به وقت نماز تاکید کرد.

سراب